יום שלישי, 22 ביולי 2008

[תפקידים] Sid Meier's Pirates


לפני כמעט 20 שנה יצא משחק אשר שבר את כל החוקים וכל הכללים וחולל מהפכה בעולם משחקי המחשב של אז. המשחק נקרא בחיבה רבה Pirates, והשם אמר הכול. כעת הוא עושה קאמבק. סיד מאיאר, אשר מסוגל לזקוף לזכותו משחקים מצוינים כגון Civilization, לוקח אותכם לים הקריבי הכחול והצלול להיות קפטנים. מכאן והלאה כל העולם פתוח בפניכם. בתחילת המשחק תבחרו מהיכן מגיע הקפטן שלכם, שכרגע שמו ידוע רק לאנשי צוותו (במקרה הטוב), על פי המדינות ששלטו אז במי הקאריביים: אנגליה, צרפת, ספרד, והולנד. אתם גם תוכלו לבחור את הזמן המדויק בתקופה הקסומה הזו של פיראטי ומסעות ימיים כשזה תהיה השפעה ישירה על מצב העולם ההתחלתי. אם תבחרו להתחיל ממש מהתקופה המוקדמת ביותר, הספרדים ישלטו ביד רמה, אך ככל שתבחרו להתחיל מאוחר יותר כך זוג המעצמות, אנגליה וצרפת, יעלו בכוחם. בנוסף לזה תוכלו לעצב את הקפטן האידיאלי לפי דעתכם ורכוש לו יכולות ומיומנויות שונות ולהתמחות בהן.

במשחק עצמו תוכלו לבחור לעשות כל מה שאדם מאותה התקופה היה יכול, אם רק העז. כמובן שניתן להתפרנס ביושר מסחר והובלת סחורות אך אין כמו החיים החופשיים של הפיראט. תקפו ספינות בים הגבוה, ובזזו ישובים השוכנים על החוף ופשוט מחכים שתאספו את כל השלל שבהן. תוכלו להיכנס לדו-קרב סייף עם שומרי המושבה או עם הקפטן של הספינה אותה אתם תוקפים או מנסים להשתלט עליהם. יותר מזה, כך תוכלו להקים לך צי קטן של ספינות (עד 8 ספינות) ולשלוט על הים הקריבי, ואם תצטרכו תוספת כוח אש, או אולי פשוט הסחה, תוכלו להתסיס את התושבים האינדיאנים המקומים שיבוא לעזרתכם או נגדכם. ובניגוד למשחקים אחרים בתחום, הספינות שתפגשו במשחק הזה הם בעלות אינטרסים משל עצמן - הן לא סתם יהיו שם כחומר רקע למשחק שלכם אלא לכל אחת ואחת יהיה את היעד, המקור והמטרה שלה.

אלמנטים נוספים שתמצאו במשחק הם רמזים קלושים או אגדות ישנות אודות אוצרות קבורים שאחריהם תוכלו לעקוב בציפיה למצוא אותם. התגייסו לעזרת המושל המקומי ובצעו עבורו משימות מרתקות אשר ימשיכו את העלילה הקיימת במשחק קדימה. כך גם תפגשו את הנבלים המרושעים שתחזרו ותפגשו במהלך המשחק אשר ינסו לשים לכם רגליים מפעם לפעם. וכך גם תוכלו לפגוש את בת המושל החיננית, אשר תישבה בקסמיכם או תיגעל מנבזיותכם, ומי יודע... אולי זה יוביל אפילו לחתונה ! משימות המושלים, וגם רצונכם שלכם עלול להוביל אותכם לערים וישובים עוינים שלתוכם תצטרכו להסתנן בשקט ובחשכה על מנת שלא יתפסו אותכם. ואם כן יתפסו אותכם, בין אם בעיר עוינת או בעת התקפה שלכם על ספינות, תאלצו לברוח מהכלא תוך כדי התחמקות מהשומרים הישנוניים.

הגרפיקה של המשחק מצוינת ומצליחה להעביר את התחושה שניתן לחוות כאשר אדם תר לו באיים הקריביים. לסיכום, בניגוד למשחקים ישנים אשר עוברים החייאה, Sid Meier's Pirates הוא יוזמה מבורכת אשר מתאימה הן לשחקנים ותיקים, המכירים את המשחק המקורי, והן לשחקנים צעירים יותר אשר פשוט מעוניינים במשחק מצוין. שבחים למשחק - ציון ממוצע 92%!
דרישות מערכת:
מעבד במהירות 1 ג'יגה-הרץ
256 מגה זכרון
1.2 ג'יגה פנוי על הדיסק הקשיח
כרטיס מסך מדגם Geforce2 או טוב יותר
מערכת הפעלה מסוג חלונות
Credit 2 Freak.
תמונות:



אין תגובות: