יום שני, 28 ביולי 2008

[פעולה / יריות / טקטי] Tom Clancys Rainbow Six Vegas



תקציר:
סידרת Rainbow Six היתה תמיד ידועה כמשחק יריות טקטי, בו אנו שולטים ביחידה אנטי טרוריסטית, שמסכלת פיגועים בכל רחבי העולם. בעוד המשחק האחרון (Lockdown) השאיר טעם רע בפה, בא המשחק החדש, מחזיר את הסידרה למסלולה הנהדר ואפילו משפר את כל מה שהכרנו בכמה דרגות.
כמו Swat ואחותה הצעירה יותר Ghost Recon, במשחקים אלו אנו שולטים במפקד של היחידה, בעוד אנו מפקדים על שאר היחידה, דרך מערכת פקודות שעומדת לרשותנו. Vegas כמו המשחק האחרון Ghost Recon Advanced Warfare, הצטמצמה מ-5, 6 דמויות לכדי 3 דמויות בהן אנו נשלוט, באחת אנו שולטים ישירות, ואילו לשתיים האחרות ניתן פקודות דרך אותה מערכת מדוברת, שעברה שינוי ועכשיו היא יותר קלה ואינטואיטיבית.
במשחק אנו נשחק את לוגן קלר (Logan Keller), המפקד הנוכחי של היחידה שידועה כריינבו 6, בעוד אנו יוצאים למשימה של הצלת בני ערובה. אירגון טרור מאיים להשליט תוהו ובוהו ברחבי לאס וגאס אם דרישותיו לא ייענו. האירגון מבטיח שבן ערובה אחד יוצא להורג כל שעה עד שדרישותיהם ייענו, וצוות ריינבו 6, הוא כל מה שעומד בין הטרוריסטים לבין איום טרור גלובלי חדש, איום שאנו מופקדים על חיסולו וזאת במהלך לילה בודד אחד.
הדבר הראשון בו תבחינו היא הגרפיקה! משחקי Rainbox Six מעולם לא היו ידועים בגרפיקה עדכנית אבל המנוע החדש פשוט מדהים. טיסה בהליקופטר מעל לאס וגאס מראה את העיר לפרטי פרטים, כולל כל שלטי הניאון המנצנצים ותימרות העשן שעולים מהמקומות בהם הטרוריסטים הצליחו להפעיל מטען נפץ. הצללים, הטקסטורות והמודלים של הדמויות נראים טוב מאי פעם, אפילו מעבר לרמה הנוכחית של המחשבים וה-Xbox360. גם קרבות בחדרים השונים ישאירו אתכם פעורי פה, כשתזכו לראות איך כל החדר נקרע לגזרים מחילופי האש - Slot Machines שניפגעו ישפריצו כסף, שלטי ניאון יוציאו גיצי חשמל ואפילו מכונית הפרס תעלה באש ותתפוצץ, וכל זאת בזכות המנוע הפיזיקלי החדש.
כאמור השליטה עברה הפשטה וייעול וכעת השליטה באנשי הצוות נוחה מתמיד. אם מיקמנו את אנשי הצוות ליד דלת, נוכל לתת פקודות ספציפיות שיופיעו למטה משמאל, שקשורות לאותה דלת. כנ"ל לגבי כל מיקום או אביזר אחר, ואין ספק ששליטה זו מקלה מאד, לדוגמה - חדירה לחדר מכמה כניסות. בעוד אנו עומדים בדלת אחת, נוכל להורות לאנשי הצוות להיכנס מהדלת השניה, פשוט על ידי בחירת הפקודה המתאימה, וכל זאת מבלי שנצטרך להיות שם פיזית ולהצביע על הדלת. תוספת נוספת היא מערכת תפיסת המחסה - כעת בעת שנתפוס מחסה המצלמה תעבור לגוף שלישי, נראה את דמותנו מבחוץ כולל הסביבה הקרובה, ונוכל לבחור מכמה אופציות פעולה שונות - לירות בצורה עיוורת לכיוון מקור האש בניסיון לרתק את הטרוריסטים למקומם, להוציא את הראש וכך לקבל יכולת פגיעה הרבה יותר טובה, על חשבון כך שעתה אנו יותר חשופים, לזרוק רימון, או לרוץ למחסה הבא כמובן. נוסף על כך האביזרים שמאחוריהם נתפוס מחסה יהיו פגיעים לאש האוייב, כך שאנו נראה כיצד האביזר מאחוריו תפסנו מחסה הולך וקטן, עד שלא תהיה ברירה אלא לעבור מקום.
שיפור נוסף הוא בהוספת היכולת ליראות מתחת לדלתות באמצעות מיכשור מתאים. לא רק שנוכל לראות מי מחכה מצידה השני של הדלת, אלא גם נוכל לסמן עבור אנשי הצוות במי לירות, וכך בעת חדירה לחדר, כל אחד יתמקד במטרה שונה, מה שמבטיח חיסול האיום המיידי ביותר יעילות. תוספת נוספת היא היכולת להשתמש בסנפלינג כדי לרדת לאורך הבניין במהירות. תהיה לנו היכולת גם לעשות סנפלינג עם הראש כלפי מטה, מתוך מטרה לאתר את האויבים ומיקומם, וכמובן שנוכל לבצע פריצה הירואית דרך החלונות תוך שאנו ממטירים אש תופת ומחסלים את כל הטרוריסטים הנאלחים. לכל אלה תוסיפו שינוי גרפי למראה של המסך בעת ראיית לילה או ראיית חום, כבר לר מדובר במסך שעובר שינו צבע וזהו, אלא בממשק גרפי כולל שיראה לנו כאילו אנו באמת מסתכלים דרך מכשיר מיוחד כולל האפקט המעוות שידוע כ-"עין הדג".
כרגע יוביסופט לא אומרת דבר על אופציית ריבוי המשתתפים הקיימת, אבל מהיכרות מעמיקה עם הסידרה הזו, אתם יכולים להיות בטוחים ללא ספק, שחווית ריבוי המשתתפים תהיה נהדרת וטובה מאי פעם. עם ממשק משופר, גרפיקה מדהימה, ותוספות שמשפרות משחק שגם ככה נחשב למעולה, אין ספק ש-Rainbow Six Vegas הולך להיות הדבר החם הבא בסדרה הזו. אם אתם אוהבים לוחמה טקטית בשטח בנוי, או שסתם יש לכם משהו נגד Slot Machines, זה המשחק בשבילכם.
דרישות מערכת:
- מערכת הפעלה ווינדוס XP
- פנטיום 4, 3 גיגה-הרץ
- 1024 מ"ב ראם
- כרטיס מסך בעל 128 מ"ב זיכרון ותמיכה מלאה ב-Shader Model 3 ו-DirectX 9.0c
- DirectX 9.0c





LHNET




תמונות מהמשחק:
התמונה הוקטנה. לחץ על סרגל זה על מנת לראותה במימדיה המקוריים. המימדים המקוריים של התמונה הם 1024x576.



התמונה הוקטנה. לחץ על סרגל זה על מנת לראותה במימדיה המקוריים. המימדים המקוריים של התמונה הם 1024x576.

אין תגובות: