יום שישי, 25 ביולי 2008

[יריות]S.T.A.L.K.E.R-Clear sky

בשנה שעברה קיבלנו את אחד ממשחקי הפעולה האטמוספריים והמכושפים ביותר מזה זמן רב, S.T.A.L.K.E.R - Shadows Of Chernobyl. מפתחת המשחק, GSC Game World, יצרה ערבוב של ירי בגוף ראשון עם מאפיינים מובהקים של משחק תפקידים, במשחק שאפתני שכמעט ונכשל מרוב בעיות טכניות.

במהלך המשחק, שמתרחש בשטח שליד וסביב שרידי תחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל שבאוקראינה, בילינו זמן רב בלחימה במוטציות רדיו אקטיביות תוך מילוי משימות שניתנו לנו על ידי דמויות במשחק, ובשאר הזמן שוטטנו, חקרנו והתפעלנו מאזורים מרשימים ומצמררים.

יותר מכל, S.T.A.L.K.E.R סיפק לנו עולם חי ונושם עם דמויות עם אינטלגנציה מלאכותית מרשימה שהתקיימו במקביל אלינו. בשונה מרוב המשחקים, שדואגים להבהיר לנו בכל רגע נתון מה לעשות הלאה, העדיפו המפתחים לזרוק אותנו אל תוך עולם פוסט אפוקליפטי מסוכן, ולראות כיצד נצליח לשרוד בו בלי יותר מדי עזרה.


(המשחק יוצא ב29 לאוגוסט למחשב)

השמיים מתבהרים

כולם להתכונן, שמי צ'רנוביל התבהרו במקצת- משחק ההמשך S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky עומד להגיע.

המשחק החדש יתרחש למעשה בשנה הקודמת לאירועי המשחק הראשון, ואנו ניכנס לנעליה של דמות חדשה בשם Scar אשר יכולה אף להיהפך לאויבה של Strelok, הדמות מהמשחק הקודם.



-Clear Sky נגלם שכיר חרב שיכול להצטרף כראות עיניו לאחד ממספר פלגים של סטאלקרים (Stalkers) – ציידי האוצרות החוקרים שטחים רדיואקטיביים אסורים במטרה להניח ידיהם על פריטים יקרי ערך. אם נבחר נוכל גם לפעול לבדנו, לצוד אחר אוצרות משלנו ולהרוויח כסף כמו בעבר, הכול תלוי בצורת המשחק בה נבחר.

תאווה לעיניים

Clear Sky מבוסס על מנוע גרפי חדש המובנה על ארכיטקטורת DirectX 10. כל הטקסטורות יהיו עמוקות יותר- מגזעי העצים, חלודה על הנשקים, ועד החליפות שלובשות דמויות. גם תאורת המשחק עברה שידרוג משמעותי, כאשר מובטח לנו כי כל מקור תאורה, ממנורות פשוטות ועד השמש עצמה יתפקדו כמקורות אור עצמאיים ודינאמיים המקרינים באופן מציאותי על סביבתם. דמיינו קרני שמש חודרות מבעד לענני השמיים ומפזרות צללים על האדמה, ממש כמו במציאות.

התמונה הוקטנה. לחץ על סרגל זה על מנת לראותה במימדיה המקוריים. המימדים המקוריים של התמונה הם 1024x768.



אז מה חדש?


עולם המשחק יהיה מורכב מ-14 מפות, את חלקן נוכל לזהות מהמשחק הקודם (עם כמה שינויים), והשאר יהיו חדשות לחלוטין. לדוגמא, אחד האיזורים החדשים נקרא 'אדמת הביצות' (Marshland), שבהתאם לשמו מורכב מביצות טובעניות, צמחיה סבוחה מלאה ביצורים טורפי אדם והינו האיזור הכי גדול שראינו עד כה.

התמונה הוקטנה. לחץ על סרגל זה על מנת לראותה במימדיה המקוריים. המימדים המקוריים של התמונה הם 1024x768.

אחת התלונות על המשחק הקודם הייתה קשורה לעובדה שהיה נורא קל להרוויח כסף, אך לא היה על מה לבזבזו. הפעם התווספו מקומות בהם ניתן לרכוש אקדחים, שדרוגים לנשק ואף חליפות הגנה חדישות.

אפרופו שדרוגים, ניתן יהיה להרכיב לנשקים תוספות כדי לשפר תכונות מסוימות (כמו מהירות ירי, דיוק הקליעים, נפח המחסנית וכדומה), ואף דובר על נשקים מסוימים שיוכלו להגיע עד כדי 16 שידרוגים, מערכת דומה לזו בסדרת Resident Evil.


מותר להביא חברים



במשחק הראשון התרגלנו לשחק כמו זאב בודד, אך הפעם ניתנת לנו אפשרות לעשות זאת עם חברים. כעת יוכל הגיבור לשייך את עצמו לאחד הפלגים בעולם המשחק (בין היתר 'המדענים', 'הצבא', 'שכירי החרב' ועוד). השתייכות לפלג מסוים עלולה להפוך אתכם לאויב של פלגים אחרים בעלי אינטרסים מנוגדים.


התמונה הוקטנה. לחץ על סרגל זה על מנת לראותה במימדיה המקוריים. המימדים המקוריים של התמונה הם 1680x1050.


קונפליקטים רבים מסוג זה עלולים להתרחש בזמן אמת. לדוגמא, יכול השחקן להחליט לצוד פריט יקר ערך מסוים, בעוד שסטאלקר מפלג אחר פשוט מעוניין לחסל אותו. בשלב מסוים, ייתכן כי יתקלו אחד בשני ולא תהיה לשחקן ברירה אלא להגן על עצמו, כל זאת בלי שום ידיעה מוקדמת שהוא ניצוד.




מלחמת כיבוש




כדי לעזור במלחמת הפלגים יקבל השחקן משימות ממנהיג הפלג אליו הוא שייך, במטרה לכבוש שטחים. כך, לדוגמא, נוכל לכבוש מבצר מלא בסטאלקרים מפלג אחר – אם וכאשר נצליח במשימה, יהיה המבצר תחת שליטתנו עד שיחליט הפלג המובס לחזור במתקפת נגד.




על מנת להעצים את החוויה, התווספו למשחק גם כמה פקודות קרב קבוצתיות למקרה שיצא לנו להילחם לצד בני ברית. הפקודות מוגבלות ל'התקף' ו'תפוס מחסה' בשלב זה, אך האינטלנגציה המלאכותית מאפשרת לבני בריתנו להילחם בצורה יעילה.







ככל שהפלג אליו אנו שייכים נוחל נצחונות וכובש שטחים, כך גם יגדל ויתחזק. הצלחתו תשפיע באופן ישיר על כמות המשאבים לרשותו, ואף תאפשר לפלג לגייס אל שורותיו עוד כוח אדם. חשוב לציין כי אנו לא מחויבים להצטרף לפלג כלשהו, ויכולים כמו בעבר לשחק לבד לגמרי אם כך נבחר.





אפשר בשותף







התמונה הוקטנה. לחץ על סרגל זה על מנת לראותה במימדיה המקוריים. המימדים המקוריים של התמונה הם 1680x1050.


לאלו מכם המעוניינים לשחק עם חברים, עדיין ישנה האפשרות לשחק עם עד כ-32 שחקנים ב-LAN או דרך האינטרנט, ואף הובטח משחק רב משתתפים חדש בסגנון מסורתי של 'לכבוש את הדגל.' כמובן שמדובר באופציה נפרדת ולא ניתן יהיה לשחק את עלילת המשחק עם שחקנים אחרים - וחבל.






השורה התחתונה



חברת הפיתוח האוקראינית GSC Game World הוכיחה שהיא קשובה לקהילה האוהדת של Stalker, ויישמה עם הצעותיהם בהתאם. למרות שלא נעשו שינויים עצומים במשחק, נשארנו עם הנוסחה המנצחת של השנה שעברה. הפעם, אם הצד הטכני יעבוד טוב יותר, יחד עם שיפורים מעניינים ועשרות שעות משחק חדשות 'לשרוד', נקווה שהמשחק יזכה להצלחה גדולה יותר מקודמו.






דעה אישית:





ניראה לי זה יהיה המשחק הטוב ביותר שיצא עד כו


אני עכשיו משחק בראשון(עדיין לא סימתי) ואני מרוצה מאוד מהגרפיקה והמהשחק עצמו

אין תגובות: